Skiglede

ski

Vi kan ikke overse de fantastiske skiløypene som ligger og lokker på oss et steinkast unna. De må brukes! Og det gjør vi. 7. trinn har gått til Rundtjern. 3. og 4. trinn har også vært ute i løypene denne uken. Og mer skal det bli. Slike aktiviteter gir mye læring.

Fysiske utfordringer står høyt på listen sammen med god mestringsfølelse. Ingenting er som å sette utfor en bratt bakke og oppleve at det går bra. Eller å stå nederst i en bakke og se oppover for etter en stund være på toppen av den. Gøy er det! Samtidig blir elevene kjent i nærmiljøet.

Østmarka har så mye å by på! I tillegg er slike aktiviteter med på å bygge opp gode, sosiale relasjoner. Det er viktig å skape gode opplevelser sammen med klassekamerater. For hvordan kan vi forvente at elevene skal lære noe hvis de ikke har et trygt og godt klassemiljø? JA til uteskole!